Category Archive 'Dubious Information'

10 Mar 2010

Senate Warned Against Reading Drudge

, , , , , ,

Fox News detects a partisan slant in potential virus warnings pertaining to Drudge Report, one of the most active and infliential agggregators on the Internet, whose reporting commonly, but not always, features a conservative perspective.

[A]n e-mail is circulating warning U.S. Senate staffers not to view one of the most popular news sites on the Web, claiming it could spread computer viruses.

The Senate Sergeant-at-Arms, the chamber’s official gatekeeper, said the Drudge Report, a news aggregator, and whitepages.com, a telephone directory site, “are responsible for the many viruses popping up throughout the Senate,” according to an e-mail from the Environment and Public Works Committee obtained by FoxNews.com.

Another e-mail from a separate office warned that staffers who had visited the Drudge Report or White Pages had experienced viruses on their PCs.

“Please avoid using these sites until the Senate resolves this issue,” the e-mail read. “The Senate has been swamped the last couples (sic) days with this issue.”

But the Drudge Report suggested that politics might be behind the warning, noting in an original story that the e-mail came as the “health care drama in the Capitol reaches a grand finale.”

The Drudge Report noted that it served more than 29 million pages Monday without an e-mail complaint about “‘pop ups,’ or the site serving ‘viruses.'” …

A spokesman for the Environment and Public Works Committee said the Senate Help Desk cited the Drudge Report and whitepages.com only as possible examples of Web sites generating pop-up ads that might be causing a recent increase in the number of virus infections.

“Our non-partisan systems administrator notified both Majority and Minority staff that this issue had been brought to her attention,” the spokesman said in a written statement. “It is still not exactly clear where the increase in viruses is coming from, and staff have been advised to be cautious with outside Web sites at all times.”

A GOP aide to the Environment and Public Works Committee told FoxNews.com that there has been “a flurry of activity in the last couple of days” and that a couple of people on the staff had had “computer problems.”

But Brent Baker, the vice president for research and publications at the Media Research Center, wondered why the conservative Drudge was cited as an example instead of a liberal site like the Huffington Post.

I look at Drudge Report daily and I’ve seen no evidence to suggest that there is any legitimate basis for such warnings at all.

02 Aug 2009

Well, That Settles It

, , , , , , ,

According to this Free Republic post, an attorney named Orly Taitz, representing Alan Keyes, has filed a petition to have the above Kenyan birth certificate for Barack Hussein Obama II authenticated.

Web searches produced no other news sources reporting any such development. So I think we need to be just a little skeptical here.

The Orly Taitz web-site has a distinct flavor of the fever swamp about it. Still, it has clearly gotten some lefties excited. When I tried to open Dr. Taitz’s blog, the Trend Micro antivirus software I use blocked it, informing me that this site has been reported as a site distributing malware.

Too bad that its reliability is so dubious. This website does offer a sample long form Hawaiian birth certificate, which, if real, would be a very interesting piece of data. Not as good as Barack Obama’s actual Kenyan birth record, but pretty good.

———————————————–

UPDATE 8/3:

You read it here first, but the story is everywhere today, being reported with skepticism similar to my own.

Daily Kos’s David Waldman notes that the Kenyan birth record is labelled “Republic of Kenya,” Obama’s date of birth is August 4, 1961, and the new birth record is dated February 17, 1964, but Kenya became independent December 12, 1963 and changed status from a Dominion to a Republic on December 12, 1964.

Below the Beltway discusses the problem with the purported Kenyan document at length.

———————————————–

UPDATE 8/4:

David Weigel seems to have found the source of that Kenyan birth record: an Australian birth record taken from an Internet genealogy site.


Your are browsing
the Archives of Never Yet Melted in the 'Dubious Information' Category.

















Feeds
Entries (RSS)
Comments (RSS)
Feed Shark